Blog

5 ok, amiért fontos a promóciós ajándék

Siklós Barbara
2021.10.04 14:58
5 ok, amiért fontos a promóciós ajándék

A promóciós ajándékok évről évre növekvő fontossága vitathatatlan. A reklámajándék fogalma már nem áll meg a bögrénél és a pólónál, egyre szofisztikáltabb ajándékötletek jelennek meg a piacon.

A PPAI (Promotional Products Association International - Promóciós Termékek Nemzetközi Szövetsége) által végzett kutatás szerint az emberek 94%-a emlékszik arra, honnan kapta a reklámajándékot, és 85%-uk üzletet is köt a hirdetővel. Emellett a megkérdezett fogyasztók 58%-a azt állítja, hogy az ajándéktárgyakat 1-4 évig megőrzi, és 89%-a 24 hónappal az ajándéktárgyak átvétele után is emlékszik a reklámozó nevére vagy cégnevére.

És ha mindez még nem lenne elég meggyőző, íme az 5 ok, amiért a promóciós termékek minden vállalkozás számára elengedhetetlenek.

 

  1. Alacsony költségű, hatékony marketingeszköz

A promóciós termékek legtöbb gyártója a tömeges terjesztés lehetőségének érdekében alacsonyan tartja árait. És bár az ajándéktárgyak árai alacsonyak, de az ajándékozottakra gyakorolt hatásuk nagy. Úgy tűnik, különösen a bögrék jelentenek hatékony reklámot, mivel az emberek 57%-a képes volt felidézni a bögrén reklámozott céget. Tehát a promóciós termékek alacsony költségű, nagy hatású marketingeszközök.

 

  1. Hatékony, hosszútávú márkaismertség
Promóciós reklámajándék Megfigyelték továbbá azt is, hogy a promóciós termékek hatékonyabbnak bizonyulnak a márka népszerűsítésében, a televíziós, rádiós és nyomtatott reklámoknál. A rádióban és a televízióban elhangzó reklámüzenetek néhány másodpercig vagy percig láthatóak, hallhatóak és a hatás rögtön el is illan, vagy sokszor már nem is figyelünk a rájuk. A nyomtatott reklám pedig sokszor olvasatlanul kerül a kukába. A promóciós termékek használhatóak a mindennapi életben, így a reklámüzenet napi szinten velünk van.

Pl. egy kávésbögrén könnyen feltüntethető a cég logója és összes elérhetősége

 

  1. Csapatépítő hatás

Nem is gondolnánk, de egy-egy jól megválasztott promóciós ajándék az összetartozás érzését is jelentősen erősíteni tudja. Pl. a cég logójával ellátott pólók nagyon jól működnek hétvégi csapatépítő elvonuláson, hogy elősegítsék a csapatszellemet és a szervezethez való hozzátartozás érzését. De a promóciós termékek akár a munkateljesítményért járó jutalomként is adhatóak az alkalmazottaknak, pl. "A csapat büszkesége" felirattal, így a munkavállaló megbecsülve érzi magát és még lelkesebben dolgozik a cégnek, a cég csapatában.

 

  1. Márkaismertség növelése
    Promóciós reklámajándék
    A márkaismertség azt jelenti, hogy a logó alapján, a fogyasztók azonnal azonosítani tudják a céget és annak termékeit vagy szolgáltatásait. Az ügyfeleknek ajándékozott promóciós termékek hosszú ideig ott maradnak az otthonokban, irodákban, autókban, így segítenek abban, hogy emlékezzenek és felismerjék a vállalkozást már a lógó alapján. Ezért meglehetősen fontos, hogy a terméken jól olvashatóan fel legyen tüntetve a cég összes elérhetőségi adata.

  1. Ügyfél lojalitás építése

Az ügyfelek ideális esetben gyakran fogják megvásárolni termékeinket, szolgáltatásainkat. Törekedjünk tehát arra, hogy az ajándékba adott promóciós árucikkek is tükrözik szolgáltatásának magas színvonalát. Az emberek az ajándéktárgyak prémium minőségét az üzletünk minőségével fogják összekapcsolni. Egy jól megválasztott, minőségi ajándéktárgy garancia lehet arra, hogy a nálunk első alkalommal vásárlók örökre ügyfeleink maradjanak.

 

 

Szánjunk tehát időt és energiát arra, hogy innovatív, találó, minőségi promóciós ajándéktárgyakkal lepjük meg ügyfeleinket, melyek jól működhetnek magukban, de akár egy ügyesen megtervezett promóciós kampány kiegészítő marketingeszközeiként is.

 

 

Képek forrása: aiiapromogifts, Laure Sauder, katemangostar