„Senki nem számlálja, hány darab reklámot adtál ki a kezed közül; mindenki csak arra emlékszik, milyen hatást gyakorolsz rá” – mondta Bill Bernbach a DDB reklámügynökség alapítója/kreatívigazgatója jó 60 évvel ezelőtt.
De mondása ma is teljesen aktuális.
Egyre nehezebb, a célcsoportjainkat elérni, a növekvő reklámzajban emlékezeteset alkotni, napról napra kreatívabbá kell válnunk. Míg a közösségi médiában sokszor mélyen a pénztárcánkba kell nyúlnunk, hogy jó elérést produkáljunk, addig maga a kreatív marketing megoldások megtalálása nem feltétlenül jelenti azt, hogy rengeteg pénzt kell befektetnünk. Elég egy jó ötlet, ami máris szóbeszédet generál és a márka ismertsége terjedni kezd. Semmi sem kézzel foghatóbb kreatív eszköz, mint a jól eltalált promóciós termék. De vajon melyek a leghatékonyabb promóciós termékek? Milyen szempontok szerint válasszunk?
Készítettünk egy 5 listát, ami hasznos lehet minden cég számára!
Minőség - Tartós, jó minőségű anyagból készült a termék?
|
Talán a termék vagy a termék anyagának a minősége a legfontosabb. Szeretnénk, hogy a logónk sokáig ügyfelünk szeme előtt legyen, hogy a promóciós cikket sokáig használni tudja ügyfelünk, így annak időtállónak kell lennie. Megbízható forrásból származó, jó minőséget vásároljunk, ahol pl. tájékozódni tudunk a termék összetételéről, esetleg vásárlói visszajelzésekről vagy ajánlásokról. |
Hasznos – praktikus az ajándéktárgy?
A második legfontosabb választási szempont a termék hasznossága. Az ajándéktárgyra szüksége legyen az ügyfélnek, de legalábbis tudja használni a mindennapokban, hogy logónk, üzenetünk napi szinten elkísérje. Gondoljuk végig mi az a tárgy, amit ügyfelünk napi szinten a kezébe vesz, lát, szívesen használ, amelyről azt érezheti „de jó, hogy ezt az ajándékot kaptam!”
Egyediség – Ötletes a promóciós ajándék?
|
Manapság számtalan reklámajándékot kínáló céggel találkozhatunk a piacon, és vannak jól bevált, de már megszokott, általános és talán már unalmasnak is mondható termékek, amelyet rendszeresen, minden cég, szinte már automatikusan ajándékoz ügyfelének. (pl. bögre). Próbáljunk meg kitűnni a tömegből és kreatív ötletekkel előállni. Szerencsére egyre színesebb a választék, így, ha jól átgondoljuk és utánajárunk, ötletes (és egyben hasznos) megoldásokra lelhetünk. Pl. a bögre leváltható környezetbarát poharakra, újrahasznosítható jegyzetfüzetekre. Így egyben felelősségteljes márka képe alakulhat ki rólunk ügyfelünk fejében. |
Menő - Jól néz ki a termék?
Ha egy termék „menő”, akkor szívesen mutogatjuk, visszük magunkkal mindenhova. Így, ha ügyfelünk is büszkén mutogatja másoknak, márkánk könnyedén, még több emberhez eljuthat. Ez a leghatékonyabb marketing eszköz és márkánkról kialakult image is összefonódik a promóciós cikk által kiváltott „menőséggel”. Válasszunk ügyfelünk munkakörülményeihez, életstílusához passzoló, kreatív, trendi ajándékot!
Megfizethetőség – Mennyibe kerül a promóciós cikk?
És legvégül, de nem utolsó sorban fontos a termék ár-érték aránya. Legyen a promóciós cikk újszerű, egyedi, ötletes, de nézzük meg, belefér e marketingbüdzsénkbe. Szerencsére nem kell már hatalmas összegeket befektetni ügyfelünk kreatív elérésére, hiszen évről-évre újabb és újabb technológiák, designok jelennek meg ezen a piacon is, megfizethető áron. És egy jól megválasztott ajándéktárgy duplán megtérül!
Fotó: Lina Trochez, Sean Stratton